A Lidl is megtartja a nyáreleji sörvásárát június 9-ei (csüt.) kezdettel, ami kb. olyannyira kevés ütős tétellel készül, mint a múltkor az Auchan. Azonban az egyre ínségesebbé váló időkben kár lenne kihagyni, így a szerintünk legjobb ajánlatokat szedtük egy csokorba, no meg némi sörös helyzetképpel.
A Lidl sajátmárkás craft szortimentje már régóta stabilan jó vételnek számít. Throwback Thursday hashtag-gel itthagyom azt az infót, hogy már lassan 5 éve jelent meg az üzletlánc polcain 299 Ft-os áron, ma pedig akció nélkül 329 pénz. Ráadásul a minősége sem igen ingadozik. Ez azért teljesítmény. Ősi dakota megfigyelés, hogy az áramelést mindig a nagy tételben importáló német leányvállalatok (Aldi, Lidl) lépik meg legutoljára, így náluk van a legtöbb idő a feltankolásra. Ezek tulajdonképpen a balatonszentgyörgyiek által nagyon tisztességesen összerakott sörök diszkont áron. A mostani inflációs spirálban 250-ért ajándék gyakorlatilag bármelyik tétele, mondjuk olyan sorrendben, ahol a Harcos IPA van legelöl, amit a Hazafi APA követ. Ennyiért kézművest már csak kifogni lehet.
A másik cucc hátrébb, az ázsiai hét cuccai közt található, de talán az egész kínálat legjobb tétele, hamár nem a legolcsóbbja. A törökszentmiklósi UGAR Brewery cuccait nagyon kedvelem, ez a Zen mode pedig egy nagyon sok zöld teával megbolondított session (fogjuk rá, hogy az, mert igazából 5% alatt használjuk a session-t) IPA, amely minőségben nem marad el a régi kedvenctől, a HOPTOP fekete teás Ceylon Buddy-jától. Jó az anyagtartalma, a kortyérzet, harmonikus az ízvilága. Véleményem szerint a kesernyésség tónusai miatt a zöld tea jobban passzol a legtöbb IPA-hoz, kivéve azokhoz, amelyek földes aromájú komlókkal készülnek.
A Credo az Auchanban 799 Ft-os áron került bele a sörvásáros "akciójukba", most ugyanaz a Lidl-ben 210 Ft-tal olcsóbb... Az ajánlószöveggel ellentétben mi igazából mindenkinek ajánljuk, mert egy piszok jó egykomlós és rendesen megmalátázott sörről van szó. Főleg a haladóknak találhatták ki, akik a négyezerháromszáznyolcvankettedik ilyen-olyan állatság után vágynak egy kicsit egyszerűbb ízek után. A kezdőknek pont valami spéci belgát adnék, hogy hadd csapja meg a kontraszt a Hein@kentől.
Hát elérkeztünk úgy látszik a sörforradalom egy olyan szakaszába, amikor már több, minőségileg minimum elfogadható külföldről importált (cseh, német, de belga is akad) sör olcsóbb a hazánkban előállított minőségileg elfogadhatatlanokénál. Mivel eddig az ár volt a "járt sz@rt a járatlanért el ne hagyd" tényezője mellett a legfontosabb, ami miatt a fogyasztók igényessége finoman fogalmazva csak csigalassan fejlődött, ezért reméljük, hogy most már aztán tényleg rábuknak a jobb és ezentúl olcsóbb sörökre - már persze ha az exportálók sem drágítanak túlzottan. A vásárlóerő növekedése hozott némi minőségi javulást az elmúlt években, de ezúttal ez a hazai főzdékre irányuló lépéskényszer hozhat igazi előrelépést a tekintetben, hogy a magyar sörpiacon többségben legyenek a jó sörök. Mindenesetre ez a fejlemény egy sörtörténeti mérföldkő. Ez pont ugyanolyan, mint amikor luxussá vált a balatoni nyaralás. Az amerikaiak és a britek se otthon nyaralnak már hosszú évtizedek óta. Sokkal olcsóbb Thaiföldön vagy a Fülöp-szigeteken. Rátérve végre a sörre, kollégám szerint hosszú évek csalódása után végre pár hónapja megint egészen csehes íze lett a Budweisereknek, szóval egyébként is ajánlottakká váltak megint, 270-ért meg pláne. A világos és a fekete tesztje.
Most láttam a Tuskóban 350-ért a Sopronikat és majd ki is hűltem a padlón. Ehhez képest most 270-ért majdhogynem megjelenésközeli áron juthatunk hozzájuk. Nem pontosan (249), de jövő ugyanekkor vizsgálva majd az akkori árakat ez a nüansz garantáltan el fog siklani. Amúgy a közgazdasági elemzések mellett megemlíthetjük, hogy az APA most is kiváló menekülősör, mert talán ebben érezni az anyagtartalmán, hogy valamit kapunk is a pénzünkért. Az IPA pedig újra első lett a "nagyüzemi IPA dobogón", miután a Borsodi elrontotta a sajátját higítással és valami gyógyszerízű komlókivonattal. Amúgy tőlük a Hoppy az ajánlós kategória, bár ha a Budweiser fölé emelték az árát, akkor pech.